torsdag 10 mars 2011

God Coleslaw

Här har vi en torsdag som började med strålande sol men som nu har gått över till en grådaskig dag.
Trist men jag får väl vara glad för att det iaf är plusgrader och att snön fortsätter smälta bort.

Idag slängde jag ihop en Coleslaw som jag fick smaka av en arbetskamrat för ett tag sen. Det här är ju ett perfekt tillbehör för oss som kör lchf, men lika gott för alla andra också såklart!
Tänkte att jag kan dela med mig av receptet till er!

Formen kommer från Rice

Coleslaw

7 dl vitkål, riven
1 st morot, riven
1 liten rödlök, finhackad

1 dl Creme fraiche
1/2 dl majonäs
2 tsk vispgrädde
2 tsk dijonsenap
salt och peppar

Blanda allt och låt stå i kylskåp en stund innan servering!


Nu ska jag försöka natta en liten tjej som inte alls vill sova middag idag!
Ha det bra!

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Lät mycket gott, får man testa någon gång.
Kram mamma C

Classic Living sa...

Visst är väl kuddarna ljuvliga! Stärker vårlängtan ytterliagre.

Tack för receptet, måste jag prova.

Kram

Nanna sa...

Fy vad gott det där lät! Det får bli något att lägga in på mina favoriter! Måste ju bara testas snart!

Får ju tillägga att jag älskar bara den där klockan nedan... :D