tisdag 30 augusti 2011

Vita tapeter

Sakta men säkert går det framåt med renoveringen av vardagsrummet.
Just nu lutar det åt att vi kommer att få tapetsera istället för att måla väggarna och då blir ju valet plötsligt mycket svårare! Det finns massor av fina tapeter att välja mellan och med tanke på att jag ville måla vitt så får det nog bli en vit tapet.

Eco Wallpapers serie Eco White innehåller endast vita tapeter och deras snygga (om än väldigt vita) miljöbilder ger en hint om hur det skulle se ut med dem på plats.


Den här är ju ganska fin....


Foto: Pressbilder Eco Wallpaper
Kraven jag har på en vit tapet är att den ska vara lätt att torka av (mycket viktigt!), enkel men ändå snygg, tex ett ton-i-ton mönster som anas men inte blir för plåttrigt.

Jag får ge mig ut på tapetjakt någon dag, det finns ju som sagt maaassor av tapeter att välja på. Har du något tips på en fin vit tapet så hojta gärna till!

1 kommentar:

Blommiga Karin sa...

En av mina favorit tapeter i vitt ingår i Duros sortiment.Serien heter Cornelia och tapeten heter Paviljong silver.Finns ju många att välja på...:-)