lördag 24 september 2011

Woods

Nu är vi i valet och kvalet här ang tapeter till vardagsrummet.
Jag älskar tapeten Woods från Cole and Son och vi är bra sugna på att tapetsera en av väggarna med den. Jag är dock lite  rädd att det ska bli too much eller att jag ska tröttna/ångra mig för fort (det är ju inte världens billigaste tapet).
Om inte annat så funderar vi på att sätta den på väggen i matsalen, där skänken står. Den väggen är inte lika lång som de i vardagsrummet och där blir det kanske mer "lagom".

Svårt det där. Det känns så mer definitivt om man tapetserar än om man målar. Eller hur?
Men visst är den fin?!

5 kommentarer:

Scandinavian preppy sa...

Åh! En av mina favorittapeter! Den här kommer att sättas upp hos oss nu i veckan, på en ganska så stor yta, den kommer att börja på ena hallväggen på nedervåningen, gå upp i trappen och sedan fortsätta på hela ena långsidan på övervåningen.

När vi tapetserade första gången för sex år sedan så valde vi mellan just Woods (vit/svart) och Rajapur (grå) och då förr valet på Rajapur. Nu förstördes delar av tapeten i samband med en omfattande renovering på nedervåningen så vi behövde tapetsera om och beslutade oss för att ta Woods den här gången. Under de här sex åren som Rajapur suttit på väggen har vi aldrig tänkt tanken att ta bort den, eller tröttnat på den. Men visst känns det mer definitivt med tapet än färg. Att göra om, om man känner att det blev fel, innebär ju lite mer jobb än att bara måla om.

Jag hoppas vi ska känna oss lika hemma med Woods som med den tidigare tapeten. Framförallt tror jag att det blir effektfullt att ha flera meter höga trädstammar som sträcker sig upp där det blir öppet (i trappen) från nedervåningen ända upp till övre plan.

Beställ ett tapetprov och sätt upp på väggen där ni tänkt ha den och låt det sitta där ett tag för att se hur det känns. Det gjorde jag med en tapet som jag var osäker på.

Hoppas du får en fin ny vecka!

smäm sa...

ja, jättefin.

Ida & Nike sa...

åh jag vet, så svårt med tapet. Det känns lite som om att man aaaaldrig kan ångra sig när det är gjort ;-)

Men den tapeten är så jäkla snygg och ger en rogivande känsla tycker jag.

Gå på magkänslan!

KRAM

Ida & Nike

Knaada sa...

Den är superfin! Min lillasyster har den på en liten vägg i köket, supersnyggt!

Grejen med den är väl att det redan är så "mycket" som sker så man vill liksom inte förstöra den med annan dekor...

Lycka till med ditt val!

Anonym sa...

Den är jättefin! Det enda tråkiga med den är att ALLA har den.