söndag 27 november 2011

Första advent

Denna söndag och första advent började med regn och blåst men avslutas i riktig julanda med denna vinters första snö! Inga småflingor bjöds det på heller utan det verkligen vräkte ner ett tag, precis lagom till att vi hade hängt upp stjärnorna.



Foto: Tine K Fotograf: Line Klein
Helgen har spenderats hemma då lilla O har haft riktigt hög feber och jag håller alla tummar och tår för att hon ska bli bättre nu och att vi andra inte har blivit smittade. *Peppar, peppar*.

I helgen lade jag i högväxeln och gav mig sjutton på att vardagsrummet ska. bli. klart. nu!
Jag har rivit strukturtapeter som har delat sig på mitten, fuktat det andra lagret med svamp och sen skrapat av det med en spackel. Efter det har jag slipat alla väggarna och nu återstår spackling och slip igen.... Puh vilket jobb men nu är jag en bra bit på väg. Bilder kommer!
Förhoppningsvis kommer jag ha en lika skinande vit öppen spis och vägg som Tine K den här julen!

1 kommentar:

Emma - Från min sida sett sa...

Åh va kul det ska bli att se bilder på er renovering! Hoppas ni kryar på er där hemma! Kram Emma