måndag 2 april 2012

Måndag i påskveckan

Foto: ikea.se/livethemma
Så är påskveckan här. Barnen har påsklov och jag arbetar endast två pass så även jag har lite lovkänsla.
Jag är väl inte den som firar påsk med dunder och brak, men lite gott på faten och gömda påskägg till barnen blir det varje år.
Det här året var lilla O ute i god tid med sitt äggletande.... Idag kom hon nämligen ner för trappan med världens leende på läpparna och ett stort påskägg i famnen. Hon hade lyckats hitta påskäggen som jag gömt väl (nåja) i en kasse. Det tog emot att ta tillbaka ägget kan jag lova men med sin ägg-radar så hittar hon sitt ägg igen på lördag ;)

Dagens bild är en pressbild från Ikea Livet Hemma där man har valt att duka med och servera förrätten i äggkartonger. Snyggt - på bild i alla fall!

2 kommentarer:

kat @ dot dot dash sa...

great image, love this idea for a table setting, so perfect for easter
x kat

Jenny -Hemtrender sa...

Vilken mysig påsk ni verkar ha haft!:) Hoppas allt är bra med dig Vanja. Kommer du på bloggträffen i början sv maj i GBG? Hade varit kul att ses!!
Kram Jenny