måndag 20 maj 2013

En ny favorit!

Vilken dag vi har haft idag! Strålande sol och sommarvärme.
Jag som annars är ganska dålig på att "bara vara" har suttit i solen och latat mig mest hela dagen. Underbart!

När det är såhär varmt blir man ju ofta sugen på något lättare och gärna kallt till middag.
Därför slängde jag ihop en sallad här på kvällskvisten, och du milde så god den blev!
Så fantastiskt god så jag tänker dela med mig av receptet här!

Vanjas Rostbiffsallad:

  • En påse med färdig blandsallad av olika sorter
  • Två päron
  • Rädisor
  • Ca 1/3 rödlök
  • Fetaost
  • Rostbiff (jag hade 200 g)
  • Valnötter
Till detta gjorde jag en krämig dressing av turkisk yoghurt, pressad vitlök och lite salt och peppar.
Kokade även Farfalle (pasta) till dem som ville ha en matigare sallad.

Foto:VL
Salt och lagom sött som tillsammans blev en perfekt kombination!
Jag var lite osäker på om dressingen skulle passa till men det blev jättegott.
 
Har ni sett att jag har en liten tävling på facebook just nu?
Jag tävlar ut ett armband från Scullkollektionen och tävlingen pågår tom 31/5. Klicka på länken för att komma dit!
 
Ha en fin kväll!
 

Inga kommentarer: